25 de junio de 2007

La compra de fusta a l’Ajuntament de Barcelona

Una de les línies d’acció del Compromís Ciutadà per la Sostenibilitat és contribuir a la
protecció dels boscos del planeta i a promoure l'ús de fusta certificada ambientalment.
Les autoritats locals tenen una responsabilitat evident en la introducció de sistemes i
productes més respectuosos amb el medi i, en concret, en els derivats de la fusta. El
Decret d’Alcaldia de 16 de juliol de 2004 ha institucionalitzat una política responsable
de compra de fusta i productes derivats per part de l’Ajuntament de Barcelona.
El mes de maig d’enguany es va presentar l’informe de compra de fusta de
l’Ajuntament de l’any 2004, que proporciona dades detallades sobre les quantitats
adquirides, la seva procedència i certificació. Les dependències receptores d’aquesta
nova política inclouen entre d’altres l’Institut Municipal de Serveis Funeraris – el
principal comprador de fusta de l’Ajuntament -, el Servei Central de Compres –
responsable de la compra de mobiliari i de paper en raima -, l’Institut Municipal de
Parcs i Jardins, el Patronat Municipal de l’Habitatge i el Zoològic de Barcelona.
En aquest primer any d’aplicació s’han adquirit 1.557 m3 de fusta certificada.
L’Ajuntament de Barcelona ha estat un dels primers d’Espanya a incorporar aquests
criteris i l’experiència està servint per generalitzar aquesta pràctica.
Trobareu informació detallada a www.bcn.es/agenda21/oficinaverda/

No hay comentarios: