Els mercats del menjar busquen potenciar la venda directa dels productes d'agricultura i elaboracions artesanals eliminant intermediaris ja que uns dels factors que més compliquen la subsistència de la gent en el medi rural és el control de tota la cadena agroalimentaria que està concentrada en molt poques grans superfícies (els supermercats) on avui gairebé tothom ho comprem gairebé tot. Amb aquesta acció es permeten establir uns preus molt baixos als proveidors.
Aquesta tornada als mercats de tota la vida (comerços de poblñe i barri, mercats de municipi, mercats de pagesos setmanals a carrers i places) permetría disposar d'una millora en els ingresos dels productors, reforçariem tota l'economía agrària i rural, generariem llocs de treball al camp i s'impulsaria la producció d'aliments frescos i locals a més els aliments podrien ser saludables. sans i produits en harmonia amb el medi ambient. En tot cas és una forma de reduir riscos alimentaris ja que els productes locals, de productors coneguts, donen la cara, aporten més confiança que els productes que hi ha a les lleixes dels supermercats.
Nacho Padró
No hay comentarios:
Publicar un comentario