El centre ens descriu la seva participació al projecte Ens ho mengem tot, que promou la conscienciació sobre el valor dels aliments i la recerca d’alternatives per reduir-ne el malbaratament.
Un any més continuem amb el projecte Ens ho mengem tot, a l’Escola Víctor Català. La nostra proposta consisteix en promoure que tota l’escola participi de manera directa o indirecta, en aquest projecte. Evidentment, el dia de la recollida participem tots i totes de manera activa, separant el menjar malbaratat.
El nostre objectiu és conscienciar sobre el valor dels aliments i buscar alternatives per reduir el seu malbaratament. Així doncs, la setmana abans a l’inici del projecte, ens vam organitzar per repartir-nos tots els aliments que treballaríem aquest any, qui comptabilitzaria el pes i qui els treballaria durant la setmana.
El 16 de gener tots estàvem molt il·lusionats perquè començàvem amb el primer aliment: els macarrons amb tomàquet! “Umm… Què superbons!”.
Els nens i nenes de 5è van ser els encarregats de comptabilitzar el menjar malbaratat i de treballar-lo durant la setmana. Entre les activitats que vam fer hi havia un joc de Trivial sobre els macarrons amb tomàquet (amb preguntes referents als ingredients, l'elaboració, la matèria prima) i tallers d’elaboració de receptes (diferents manera de cuinar-los; preguntant a familiars, amics.. i portant imatges), entre d’altres.
ALIMENT | TREBALL DURANT LA SETMANA | PESATGE |
Macarrons amb tomàquet | CICLE SUPERIOR 5è de primària | 5è A (alumnes) |
Mandarina | CICLE INFANTIL (P4 i P5) | 5è B (alumnes) |
Llenties | CICLE MITJÀ (3r i 4t de primària) | 6è A (alumnes) |
Mongeta amb patata | CICLE INICIAL (1r i 2n de primària) | 6è B (alumnes) |
Menú complert | CICLE SUPERIOR (6è primària) | 4rt (alumnes) |
A l’hora del pesatge, durant els diferents torns que tenim al menjador, aboquem el menjar malbaratat en un cubell apart i, quan acabem el servei, l'alumnat encarregat aquella setmana, agafa el cubell i, juntament amb la cuinera de la nostra escola, ho pesem. Ella també ens informa de la quantitat de menjar cuinat i servit als comensals, i així, emplenem la fitxa.
A continuació, us exposem algunes de les conclusions que van verbalitzar els infants durant la setmana:
“Llencem molt menjar”.
“No hauríem de llençar cap menjar”
“Que si no ens ho podem menjar tot, doncs ens hem de posar menys menjar al plat”
“Cuinar menys menjar”
“Aprofitar el menjar per fer un altre plat”
Finalment, volem dir-vos que vam gaudir molt de l’experiència i de les activitats que es van organitzar!!
No hay comentarios:
Publicar un comentario