Els projecte, impulsat per la Federació de Comerç Cor d‘Horta i la Fundació Tres Turons, membres de B+S, promou la inclusió social de persones amb trastorns mentals a través de la construcció d’arbres.
Aquest novembre, la Federació de Comerç Cor d’Horta i la Fundació Tres Turons han presentat la iniciativa col·lectiva “Arbres amb ànima”, un projecte que té com a objectiu afavorir la inclusió social de les persones que pateixen trastorns mentals. L‘activitat ha consistit en la construcció i adornament de 170 arbres de mig metre, identificats com petits objectes amb ànima. Així, la Federació de Comerç Cor d’Horta ha instat als seus establiments associats que donin visibilitat a aquestes petites obres manuals per difondre la tasca de la Fundació Tres Turons que consisteix a “la promoció i suport a la salut mental comunitària”.
Aquest novembre, la Federació de Comerç Cor d’Horta i la Fundació Tres Turons han presentat la iniciativa col·lectiva “Arbres amb ànima”, un projecte que té com a objectiu afavorir la inclusió social de les persones que pateixen trastorns mentals. L‘activitat ha consistit en la construcció i adornament de 170 arbres de mig metre, identificats com petits objectes amb ànima. Així, la Federació de Comerç Cor d’Horta ha instat als seus establiments associats que donin visibilitat a aquestes petites obres manuals per difondre la tasca de la Fundació Tres Turons que consisteix a “la promoció i suport a la salut mental comunitària”.
L’arbre va ser el motiu escollit per ambdues organitzacions, tant per la simbologia nadalenca com per la representació de la natura. Aquest projecte s’emmarca dins de les actuacions d’aquesta agrupació de comerciants per posar en valor i potenciar els punts forts del comerç de proximitat.
A banda d’aquest objectiu, el Cor d’Horta també en persegueix d’altres, com que els arbres de projecte “Arbres amb ànima” es converteixin en elements d’identificació consolidats i reconeixedors per al veïnat i donar a conèixer el caràcter social i comunitari del comerç de proximitat.
Amb aquest tipus d’iniciativa es pretén lluitar contra l’estereotip que les associacions comercials es preocupen únicament de l’àmbit lucratiu. D’aquesta manera, el projecte coordinat per dues organitzacions membres de la xarxa Barcelona + Sostenible demostra que les relacions socials i la integració són valors fonamentals en el comerç de proximitat, on la relació amb el client no és només professional sinó que s’inclou un vincle de familiaritat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario