Compostem i aprenem és un programa que permet fer del compostatge tant una pràctica diària de gestió i prevenció dels residus com un contingut curricular teòric i pràctic, que enforteix la comprensió dels cicles de la matèria i dóna coherència a moltes de les activitats realitzades entorn els horts i jardins escolars.
Compostem a l’escola, per què?
Qui transforma la matèria orgànica dins el compostador i com ho fa? Per què és tan ric en nutrients l’adob orgànic? Com podem comprendre el cicle de la matèria orgànica si no visualitzem el procés de compostatge?
El compostatge al centre educatiu serveix per aprendre a manipular i observar els organismes de la natura. Ens permet fer-nos preguntes sobre els processos físics, químics o biològics que passen o han passat dins del compostador i els organismes que en són protagonistes, per formular hipòtesis i provar-les, per plantejar experiments dins el compostador o bé amb el compost que en traiem, per dur a terme un projecte de recerca tant a primària com a secundària.
Això funciona a la perfecció! O bé... no acabem de fer-ho funcionar
Com hem organitzat el projecte de compostatge? Qui hi participa? En quines tasques? Com es coordina? Com se sent de protagonista l’alumnat del seu propi aprenentatge?
Com hem organitzat el projecte de compostatge? Qui hi participa? En quines tasques? Com es coordina? Com se sent de protagonista l’alumnat del seu propi aprenentatge?
Pensem que les preguntes del perquè de l’èxit o el fracàs de la gestió, la molta o poca implicació de l’alumnat, dels mestres o professorat responsable, del personal de la cuina i del menjador, de la coordinació o de l’aprofitament pedagògic, poden ser qüestions interessants per repensar i millorar tant el compostatge com el mateix projecte de l’A21E.
No hay comentarios:
Publicar un comentario