Després de conèixer el cicle de l'aigua i reflexionar sobre la situació actual d'aquest recurs, l’alumnat de l’Escola Els Pins escriu el conte Una pluja de somnis i ens ho expliquen en una formació.
El curs passat, els nois i noies de quart de l’Escola Els Pins, van tenir l’oportunitat d’escriure un conte de forma col•lectiva amb el suport de l'escriptora Anna Manso i l'il·lustrador Lluís Cadafalch. El conte el van anomenar Una pluja de somnis i en aquest blog trobareu un vídeo de com el van crear.
Però no és un conte qualsevol, ni de bon tros! L’activitat de creació del conte va estar emmarcada en el projecte d'aigua d’escola i relacionat amb el nom de la classe: Futur. Així, doncs, ens vam plantejar quin seria el futur de l'aigua.
Però no és un conte qualsevol, ni de bon tros! L’activitat de creació del conte va estar emmarcada en el projecte d'aigua d’escola i relacionat amb el nom de la classe: Futur. Així, doncs, ens vam plantejar quin seria el futur de l'aigua.
Al llarg del curs, amb l’orientació i ajuda de l’Alba Castelltort de la UAB i de l’Agenda 21 Escolar, el grup d'alumnat va fer diverses activitats per conèixer millor el cicle de l’aigua i reflexionar sobre el present. Amb la proposta d'elaboració del conte, els nois i noies van pensar un escenari hipotètic en que un conjunt de personatges vivien una situació d’alerta important a causa de la sequera i els calia trobar-hi solució. Va ser una experiència interessant, bonica i profitosa que recomanem realitzar en els vostres centres.
Si voleu més informació, podeu llegir l’article que va escriure l’Alba sobre el procés i que ha rebut el 17è Premi Albert Pérez-Bastardas, d’articles sobre medi ambient i educació ambiental i s’ha publicat a la revista Cooperació catalana núm. 372 de la Fundació Roca i Galés.
Per conèixer de primera mà aquest projecte, us convidem a assistir a les sessions específiques que oferirem els dies 20 de febrer i 6 de març. Per a més informació cliqueu aquí.
No hay comentarios:
Publicar un comentario