A l'Escola Sagrada Família de Gràcia hem descobert el cicle vital dels cucs de seda i, durant unes setmanes, els cucs devoradors de fulles de morera ens han tingut ben intrigats.
Aquí podeu llegir el reportatge sobre la història dels cucs de seda.
I aquesta història ens porta a parlar d’altres històries de papallones que hem anat coneixent. Al llarg dels dos darrers cursos des del pla de formació de l’A21E hem organitzat una sèrie de sessions de formació i d’intercanvi d’idees i experiències per animar als centres a treballar sobre la biodiversitat que amaguen els nostres horts i jardins. El curs passat vam organitzar unes sessions basades sobretot en idees i tècniques per ampliar el verd i millorar la diversitat d’espècies vegetals i animals amb la construcció de jardins verticals, jardins de papallones i basses per la flora i fauna aquàtica. Aquest curs hem seguit visitant centres per veure les instal·lacions d’altres jardins verticals, un papilionari, un hotel d’insectes i hem conegut un grapat de treballs molt diferents sobre els ocells. A més a més, entre altres, ens ha quedat pendent una sessió sobre els espais d’aigua, la qual esperem organitzar el proper curs (podeu trobar els resums, materials i referències a l’apartat formaciódel web).
Any rere any, des de les escoles i instituts hi ha més interès en poder estudiar el funcionament dels petits ecosistemes que generem al tenir cura d’un jardí, un hort o una bassa. A més a més de ser espais d’aprenentatge motivadors per a l’alumnat, ens permeten fer-nos preguntes per iniciar recerques, plantejar propostes experimentals interessants i conèixer poc a poc com funciona el nostre entorn: els cicles vitals d’organismes com les papallones, la importància que tenen les abelles pol·linitzadores per les plantes de l’hort, el cicle de la matèria orgànica i els centenars d’organismes que el fan possible, els requeriments per atreure els ocells al jardí, etc. Tots aquests espais i instal·lacions faciliten els projectes interdisciplinaris, ja que també hi compta el disseny i la tecnologia, l’expressió artística, les matemàtiques o la física, el desenvolupament de les noves tecnologies, etc. I sobretot són espais idonis pel treball cooperatiu, l’aprenentatge i servei, etc.
No hay comentarios:
Publicar un comentario