Els instituts Quatre Cantons, Menéndez y Pelayo i Pau Claris inicien els seus projectes després de guanyar les “Subvencions pel clima” de l’Ajuntament. Els projectes es desenvolupen en col·laboració amb altres organitzacions de la xarxa Barcelona+Sostenible.
El passat 9 d’octubre, es va publicar la resolució definitiva de la convocatòria per a la concessió d’ajuts per al desenvolupament de projectes en el marc del Compromís de Barcelona pel Clima. Amb un pressupost de 200.000€, amb un topall per projecte de 20.000€, els ajuts representen una gran oportunitat per a les organitzacions de la ciutat, en especial les de la xarxa Barcelona + Sostenible. Un dels aspectes rellevants de les bases és que la sol·licitud d’ajut s’havia de presentar conjuntament amb un mínim de tres entitats, valorant així la diversitat, les formes de treball col·laboratiu i l’establiment de mecanismes de presa de decisions de manera compartida.
El passat 9 d’octubre, es va publicar la resolució definitiva de la convocatòria per a la concessió d’ajuts per al desenvolupament de projectes en el marc del Compromís de Barcelona pel Clima. Amb un pressupost de 200.000€, amb un topall per projecte de 20.000€, els ajuts representen una gran oportunitat per a les organitzacions de la ciutat, en especial les de la xarxa Barcelona + Sostenible. Un dels aspectes rellevants de les bases és que la sol·licitud d’ajut s’havia de presentar conjuntament amb un mínim de tres entitats, valorant així la diversitat, les formes de treball col·laboratiu i l’establiment de mecanismes de presa de decisions de manera compartida.
D’entre les organitzacions que s’hi van presentar, hi trobem tres centres educatius de la xarxa d’Escoles+Sostenibles que han estat seleccionats per implementar els seus projectes amb aquests ajuts: l’Institut Menéndez y Pelayo i l’Institut Quatre Cantons, com a líders del projecte, i l’Institut Pau Claris com a centre col·laborador en un dels projectes.
L’Institut Quatre Cantons vol elaborar un pla d’accions com a resultat d’un treball d’investigació fet pel mateix alumnat del centre. El projecte inclou l’eficiència energètica, la sostenibilitat, la millora dels materials i sistemes, la qualitat de l’aigua, la gestió de residus i la introducció del verd als espais.
Per la seva banda, la proposta de l’Institut Menéndez y Pelayo correspon a la creació d’un jardí vertical comunitariseguint una fórmula de DYI (Do it yourself). A més, el disseny i la creació del jardí s’estructurarà a partir d’un procés de presa de decisions col·lectiva i ciutadana.
Per últim, l’Institut Pau Claris, que forma part del projecte de la Fundació Ersília, pretén la co-creació d’un recurs educatiu en canvi climàtic. Fomentant la participació ciutadana, el procés creatiu es farà mitjançant la col·laboració entre personal científic expert en canvi climàtic, professionals del disseny web i ciutadania usuària.
Enllaços relacionats:
No hay comentarios:
Publicar un comentario