El GreeNET és un projecte d'intercanvi europeu en el que estan participant alguns centres de formació professional de l'A21E per identificar bones pràctiques.
El Centre FP Arco i els instituts Narcís Monturiol i Rubió i Tudurí han mostrat interès en el projecteGreeNET i, en les darreres setmanes, estan portant a terme una dinàmica de valoració i anàlisi de bones pràctiques ambientals educatives de Grècia, Àustria, Alemanya i Bèlgica. Aquest projecte, pretén avançar cap a l'establiment d'una estratègia d'educació ambiental que faciliti la transició dels joves estudiants cap a sortides professionals relacionades amb el desenvolupament sostenible.
A més de tenir la possibilitat de donar visibilitat a algunes de les seves actuacions, aquests centres analitzen altres pràctiques educatives a partir d'uns criteris consensuats entre les entitats encarregades de representar cada territori. I quins són aquests criteris amb els que treballen? Una bona pràctica hauria de:
A més de tenir la possibilitat de donar visibilitat a algunes de les seves actuacions, aquests centres analitzen altres pràctiques educatives a partir d'uns criteris consensuats entre les entitats encarregades de representar cada territori. I quins són aquests criteris amb els que treballen? Una bona pràctica hauria de:
- relacionar la sostenibilitat amb el currículum educatiu,
- ser interdisciplinària,
- tenir rellevància per a la vida quotidiana dels estudiants,
- comptar amb experiències professionals contrastades,
- establir vincles amb el món laboral (en el cas del cicles formatius),
- promoure l'aprenentatge mitjançant la investigació,
- estimular els estudiants amb l'experiència directa,
- introduir l'ús de les eines TIC,
- donar suport al desenvolupament d'habilitats socials i
- tenir la capacitat d'adaptar-se a diverses circumstàncies.
L'establiment de criteris que s'ajustin als nostres objectius de centre és el pas previ per poder planificar actuacions. Com més col•lectius de la comunitat educativa participin en l'establiment d'aquests criteris, més partícips se sentiran en l'assoliment dels objectius. Sense aquests criteris, ens és impossible poder definir indicadors i avaluar allò que anem aconseguint. I si desconeixem com anem avançant, no podem plantejar-nos nous objectius.
Des de l'A21E us animem a que introduïu en les vostres reunions de centre el debat sobre aquestes qüestions i us informeu sobre les activitats formatives que oferim al llarg del curs i que faciliten l'adquisició de criteris d'avaluació i indicadors.
No hay comentarios:
Publicar un comentario