5 de junio de 2017

Educació emocional amb “mindfulness”

L’Escola Mercè Rodoreda treballa la gestió de les emocions a través de la tècnica “mindfulness”, que té per objectiu millorar les relacions entre les persones, l’entorn escolar i el barri.


A continuació podeu trobar el relat de la seva experiència:

"Fa tres anys a l’escola Mercè Rodoreda de Nou Barris, a Barcelona, ens vam plantejar l’educació emocional dels nostres alumnes, com a eix vertebrador del dia a dia escolar. Aquest plantejament va venir del fet que, en la nostra comunitat educativa, era difícil, sense gestió emocional, arribar a tenir bons resultats acadèmics en els aprenentatges, així com crear un ambient agradable i propici per l’empatia, la col·laboració i el suport per l’objectiu comú que és fer créixer l’alumne a nivell personal.
El Mindfulness és una eina que ajuda l’infant a estar present, a fer-lo conscient de l’emoció que viu en el moment i l’ajuda a reconèixer-la, gestionar-la i observar el què passa, sense deixar que aquesta el domini i el porti a actuar de forma impulsiva i sense reflexió, ensinistrant-lo a donar respostes hàbils a la situació creada."

I com o perquè es relaciona tot això amb la cultura de la sostenibilitat a l’escola?
Sabent estar millor amb nosaltres mateixes, podem tenir també més bones relacions amb les altres persones que ens envolten, no només a l’aula, amb els companys i companyes i les mestres, si no també amb les famílies, el veïnat, i la gent de barri. Això ha fet possible activitats com el “Recuperart” amb treball cooperatiu o la millora dels espais exteriors de jardí i hort amb la col·laboració dels avis del barri.
Podeu llegir més aquí (PDF), o escoltar l’exposició de l’Àngels Cadena, directora de l'escola i responsable de “Prosperem Junts”, experiència guanyadora de la crida oberta a “La innovació educativa contra les desigualtats” aquí (a partir del minut 2:00:00 i fins al a 2:10:00).



No hay comentarios: