L’Escola Sagrada Família obté bons resultats amb el seu "Eix transversal", un treball enfocat a reconèixer les diferències entre so, soroll i silenci, així com els sentiments i emocions que generen.
Que l’alumnat entengui les diferències entre so, soroll i silenci; aquest era l’objectiu principal del darrer Eix transversal de l’Escola Sagrada Família de Gràcia, un projecte interdisciplinari que es treballa de manera intensiva durant dues setmanes a tots els nivells de l’escola.
Que l’alumnat entengui les diferències entre so, soroll i silenci; aquest era l’objectiu principal del darrer Eix transversal de l’Escola Sagrada Família de Gràcia, un projecte interdisciplinari que es treballa de manera intensiva durant dues setmanes a tots els nivells de l’escola.
L’àmbit de treball principal és l’educació en valors en relació amb un aspecte d’actualitat del medi social i/o natural, així com el treball experimental i científic que inclou també treball de l’àmbit lingüístic, matemàtic, artístic i digital. Els objectius i activitats s’adapten a l’edat de l’alumnat.
La comunitat educativa valora molt positivament la tasca realitzada, el procés i els resultats. L’alumnat ha conegut, comprès i representat des d’un plantejament totalment experimental i partint de la seva realitat més propera. Alhora, des del centre afirmen que l’Eix acaba obert: són elements quotidians amb els quals convivim i treballem i hem de continuar estudiant-los i ajustant-los per millorar la nostra qualitat de vida i, en definitiva, la de tot el món.
L’actitud de recerca, investigació, implicació així com de millora i compromís amb l’entorn ha estat un constant. És important destacar la implicació de famílies, voluntaris, mestres, barreges de grups de diferents edats... I la necessitat de reaccionar, fent un fort treball de consciència col·lectiva. La tasca ha continuat més enllà de l’horari escolar i han sigut els propis alumnes els qui han donat forma i camí a les conclusions i posteriors conseqüències de les indagacions sobre el so, soroll i silenci.
No hay comentarios:
Publicar un comentario