Sonòmetres, tallers de ràdio... una sèrie d’experiències que l’alumnat de 5è ha viscut com a part de la microxarxa Sssplau i que el centre relata en primera persona.
L'any 2001 va néixer el programa Escoles + Sostenibles promogut per l'Ajuntament de Barcelona amb l’objectiu de contribuir a la sostenibilitat des de l’educació i amb el reconeixement de les escoles com a agents de canvi a la ciutat. Aquest curs, les classes de 5è ens hem adherit a la microxarxa Sssplau que té com a objectiu tractar amb l’alumnat la problemàtica de la contaminació acústica. Aquí teniu el relat del centre educatiu:
En un primer moment, una especialista de l'Ajuntament ens va fer un taller per conèixer les característiques del so, la diferència entre so i soroll, aspectes científics del so sobre com es propaga, com es mesura el to, com es mesura la intensitat, la relació del soroll amb l'entorn, la cultura i la salut. En aquesta primera formació, l'especialista ens va encarregar un diagnòstic sobre el nivell de soroll de la nostra escola.
Els nois i noies han mesurat amb sonòmetres diferents espais del centre en diferents moments, que ens ha permès realitzar gràfics, analitzar les dades obtingudes i pensar on cal reduir més el soroll. D'aquesta manera es pot decidir on instal·lar un dispositiu lluminós, que facilita l'Ajuntament, així podrem adonar-nos de la necessitat de reduir el volum. I també hem vist la necessitat de comunicar a la resta de l'escola els beneficis de la reducció de la contaminació acústica per a la nostra salut.
Per difondre el que hem après, hem fet un taller de ràdio escolar en el que el Daniel Arizmendi ens ha ensenyat la diferència entre la publicitat amb suport visual i la publicitat a la ràdio i ens ha donat les eines per escriure el guió d'un reportatge radiofònic. Hem realitzat dos reportatges a cada classe, un adreçat a petits (entre 3 i 7 anys) i l'altre a grans (a partir de 8 anys)
No hay comentarios:
Publicar un comentario