Arran de la sessió de formació del Seminari d’Agroecologia Escolar, recollim un seguit de materials per primària i secundària i un reportatge basats en el concepte de sobirania alimentària.
A la segona sessió de la formació d’Escoles + Sostenibles del Seminari d’Agroecologia Escolar hi va participar la Maria Lidón, del programa Alimentació – Veterinaris Sense Fronteres / Sobirania Alimentària Global. Aquesta organització va iniciar l'any 2010 el programa socio-educatiu “Xarxa d’Escoles per un Món Rural Viu”. Aquest programa concep l’escola com a eix d’actuació per reflexionar sobre la nostra alimentació i com aquesta afecta a l’entorn, la salut i les condicions de vida de les persones i la comunitat. Les escoles que formen part d'aquesta xarxa incorporen en els seus plans d'acció de centre continguts, materials i activitats basades en els principis de sobirania alimentària amb perspectiva de gènere qüestionant-se el model alimentari actual.
A la segona sessió de la formació d’Escoles + Sostenibles del Seminari d’Agroecologia Escolar hi va participar la Maria Lidón, del programa Alimentació – Veterinaris Sense Fronteres / Sobirania Alimentària Global. Aquesta organització va iniciar l'any 2010 el programa socio-educatiu “Xarxa d’Escoles per un Món Rural Viu”. Aquest programa concep l’escola com a eix d’actuació per reflexionar sobre la nostra alimentació i com aquesta afecta a l’entorn, la salut i les condicions de vida de les persones i la comunitat. Les escoles que formen part d'aquesta xarxa incorporen en els seus plans d'acció de centre continguts, materials i activitats basades en els principis de sobirania alimentària amb perspectiva de gènere qüestionant-se el model alimentari actual.
A continuació presentem alguns materials consultables online per al professorat de primària o secundària que tenen l’objectiu de fomentar el coneixement i la presa de consciència sobre com la cadena de producció, comercialització, distribució i consum d’aliments a nivell global i local, així com els nostres hàbits de consum influeixen en el desenvolupament de les nostres comunitats, en la salut i en el medi ambient. Es tracta de fomentar, des dels centres educatius, un increment de la consciència social i la participació ciutadana en el desenvolupament d’un món més sostenible.
Materials per a primària
Unitats didàctiques sobre temes específics relacionats amb la sobirania alimentària que podeu consultar en aquests enllaços:
- Guia didàctica per al professorat de primària
- 8 de març, tot l’any
- Bolívia
- Les plantes aromàtiques
- L’oli d’oliva
- L’hort escolar
- La sobirania alimentària al món
Materials per a secundària
- Unitat didàctica per treballar el tema del sucre acompanyada d'una exposició que es pot tenir a l'escola /institut i tallers + INFO
- Unitat didàctica sobre publicitat i alimentació + INFO
- Explicació de l'activitat sobre la pobresa alimentària de l'institut Arnau Cadell de Sant Cugat + INFO
- Explicació de la creació d'una Cooperativa a l'Institut Arnau Cadell de Sant Cugat + INFO
- La ruta del tomàquet + INFO
- Cadenes de distribució + INFO i presentació
Reportatge “Dependència o sobirania alimentària”
El passat 14 de novembre, el Canal 33 va emetre al programa “Latituds” aquest reportatge sobre el sistema alimentari actual, basat en la producció intensiva, i com porta a la societat a una creixent dependència del mercat global, cada vegada més concentrat en grans empreses vinculades al sector financer. Un altre sistema alimentari sorgeix amb el principi de la Sobirania Alimentària. Planteja que són els pobles, els que han de decidir el seu model d’alimentació, prioritzant la qualitat dels aliments i els mercats de proximitat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario