Abans d’adquirir-lo, penseu dues vegades: serà útil? Se’n farà ús? Quins residus genera? Té algun valor social o ambiental afegit? Us deixem un llistat d’idees per fer regals diferents, sostenibles i respectuosos.
- Jocs i joguines no sexistes
Amb el lema "Les joguines no tenen sexe. Tothom pot jugar", l’Ajuntament de Barcelona continua la campanya de sensibilització per fomentar el regal de jocs i joguines que no estereotipin els nens i les nenes. L’objectiu és conscienciar els ciutadans i les ciutadanes que la compra de joguines implica un acte de responsabilitat, ja que per mitjà del joc es poden transmetre patrons i models relacionals basats en el respecte i la igualtat d’oportunitats.
- Renova les teves joguines
L’Ajuntament posa en marxa una nova edició del programa “Renova les teves joguines” per promoure un segon ús i fomentar l’intercanvi entre la ciutadania de les joguines que es troben en bon estat però que no fem servir. Entre el 27 de novembre i el 23 de desembre podeu portar les vostres joguines a quinze equipaments municipals.
- Cap nen sense joguina
Torna la campanya de recollida de joguines més coneguda, perquè els nens i nenes malalts o amb pocs recursos tinguin també regals el dia de Reis. Aquesta és la 51a edició de la campanya solidària “Cap nen sense joguina”, organitzada per Ràdio Barcelona, i que disposa del suport de l’Ajuntament de Barcelona.
- Regala donacions a campanyes contra l’exclusió social
L’Hotel Invisible és una campanya solidària que vol sensibilitzar i recaptar fons per ajudar a les persones que viuen situacions de vulnerabilitat com ara pobresa, violència, manca d’oportunitats, desemparament…. Cada habitació és un reflex de la part més invisible de l’exclusió social. Aquesta campanya ha estat organitzada per la Fundació IRes i Gremi d’Hotels, ambdós membres de Barcelona + Sostenible.
Ningú sense clau és una campanya per combatre que les persones dormin al carrer a la ciutat de Barcelona. La Fundació Arrels lluita per oferir a les persones sense llar un lloc on viure, menjar i eines per poder recuperar la seva autonomia.
En aquesta línia, la Fundació Arrels també lidera la iniciativa “Homeless fonts” , una campanya en la qual les persones sense sostre dissenyen la seva pròpia tipografia. Aquestes es poden comprar per part d’usuaris i dissenyadors i tots els beneficis aniran a les més de 1.400 persones que la fundació atén.
- Per nadal, adopta!
A l’espai Millor Adopta!, situat a la plaça de Catalunya els dies 22 i 23 de desembre, el Centre d’Acollida d’Animals de Companyia de Barcelona (CAACB), així com diverses entitats protectores d’animals, presentaran a la ciutadania alguns dels animals que tenen en acollida i que busquen una nova llar. Amb l’objectiu de donar-los a conèixer, es faran desfilades dels animals en adopció al matí i a la tarda. També hi haurà pintacares per a infants, contes molt solidaris i moltes més activitats.
- Idees amb aefecte: consum immaterial per a la prevenció de residus
Idees amb aefecte és el nom d'una campanya que va néixer amb la intenció de potenciar el consum de serveis abans que el de productes. La iniciativa ens vol fer adonar que posseir molts objectes no dóna la felicitat sinó que pot arribar a ser una molèstia a nivell personal, familiar i social. I potser cal recordar que tot plegat afecta directament al medi ambient.
No hay comentarios:
Publicar un comentario