El passat 22 de març, la Lleialtat Santsenca va acollir 45 persones a l’Esmorzar B+S “Ciutat vital i mobilitat activa” en què es van presentar 3 iniciatives sobre planificació urbana, logística i salut i moltes altres experiències.
Amb la primavera, arriba una nova edició dels Esmorzars B+S, aquest cop explicant la mobilitat des d’una perspectiva activa i saludable. La jornada va començar amb la presentació per part d’Agustí Giralt de l’espai la Lleialtat Santsenca, una antiga cooperativa fundada el 1894 i que acull La Coordinadora d’Entitats la Lleialtat Santsenca (CELS), una entitat sense ànim de lucre formada pel veïnat, associacions i col·lectius vinculats a Sants i membre de la xarxa Barcelona+Sostenible.
Després d’aquesta breu presentació, les persones assistents van poder fer un petit mos i intercanviar opinions i experiències, en el moment de networking de l’Esmorzar B+S. A continuació, Eugeni Rico, de la Direcció de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, va presentar el Pla de Mobilitat Urbana 2019-2024, tot fent un balanç de l’estat de la mobilitat de Barcelona entre 2013 i 2016. L’augment dels desplaçaments amb bicicleta, la implementació d’algunes superilles i la nova xarxa ortogonal d’autobús són alguns dels punts que va ressaltar. “La millora de la qualitat de l’aire, la seguretat vial i l’ocupació de l’espai públic per part del vehicle privat són reptes que s’afronten amb el nou Pla de Mobilitat” apuntava Rico.
Posteriorment, Carme Ruiz, de la Direcció de Comunicació i Participació de l’Ajuntament de Barcelona va explicar en detall el procés participatiu del Pla, en el qual van haver-hi sessions de tot tipus; informatives, de debat amb la ciutadania i amb col·lectius específics (Pacte per la Mobilitat, Taula de Soroll, Comissió Permanent del Consell Ciutadà per la Sostenibilitat, Consell de Gent Gran, Taula de Salut, Taula de Contaminació de l’Aire, infància, gènere, diversitat funcional, etc.).
Amb la primavera, arriba una nova edició dels Esmorzars B+S, aquest cop explicant la mobilitat des d’una perspectiva activa i saludable. La jornada va començar amb la presentació per part d’Agustí Giralt de l’espai la Lleialtat Santsenca, una antiga cooperativa fundada el 1894 i que acull La Coordinadora d’Entitats la Lleialtat Santsenca (CELS), una entitat sense ànim de lucre formada pel veïnat, associacions i col·lectius vinculats a Sants i membre de la xarxa Barcelona+Sostenible.
Després d’aquesta breu presentació, les persones assistents van poder fer un petit mos i intercanviar opinions i experiències, en el moment de networking de l’Esmorzar B+S. A continuació, Eugeni Rico, de la Direcció de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, va presentar el Pla de Mobilitat Urbana 2019-2024, tot fent un balanç de l’estat de la mobilitat de Barcelona entre 2013 i 2016. L’augment dels desplaçaments amb bicicleta, la implementació d’algunes superilles i la nova xarxa ortogonal d’autobús són alguns dels punts que va ressaltar. “La millora de la qualitat de l’aire, la seguretat vial i l’ocupació de l’espai públic per part del vehicle privat són reptes que s’afronten amb el nou Pla de Mobilitat” apuntava Rico.
Posteriorment, Carme Ruiz, de la Direcció de Comunicació i Participació de l’Ajuntament de Barcelona va explicar en detall el procés participatiu del Pla, en el qual van haver-hi sessions de tot tipus; informatives, de debat amb la ciutadania i amb col·lectius específics (Pacte per la Mobilitat, Taula de Soroll, Comissió Permanent del Consell Ciutadà per la Sostenibilitat, Consell de Gent Gran, Taula de Salut, Taula de Contaminació de l’Aire, infància, gènere, diversitat funcional, etc.).
Un cop presentat el marc municipal, va ser el moment d’exemplificar una iniciativa sobre mobilitat i logística d’una cooperativa membre de la xarxa B+S. Va prendre la paraula Jordi Galí, cofundador de Copenhagenize i president de Som Ecologística, que va presentar la “cicle-logística” com a motor de canvi per a la mobilitat sostenible: “Les bicicletes, tricicles i patinets de càrrega són una alternativa sostenible emergent al transport de serveis i persones”. Galí va afirmar que aquest tipus de vehicles de càrrega poden suposar una revolució, amb una gran capacitat i especialment sostenibles si es fa amb bicis compartides. Durant l'esmorzar, es va poder veure in situ mostra d'aquest tipus d'iniciativa amb el bicicargo de Som Mobilitat, un exemple de transport comunitari de la mà d'un dels projectes guanyadors de les Subvencions pel Clima de l'Ajuntament.
L’última experiència presentada va ser a càrrec de Carolyn Daher, coordinadora de la iniciativa de Planificació Urbana, Medi Ambient i Salut de l’Institut de Salut Global de Barcelona, ISGlobal. Daher va destacar la necessitat de promoure estils de vida i entorns més saludables, per tal de viure amb més benestar en front a la situació de les ciutats: “Hem d’incorporar el moviment en el nostre dia a dia. La mobilitat sostenible és clau en aquest aspecte i per aquest nou paradigma. S’ha d’adaptar l’entorn de la ciutat per potenciar que les persones siguin més actives.”
Per acabar la jornada, diverses entitats de la xarxa van compartir les seves experiències de mobilitat d’índoles ben diferents: transport comunitari, mobilitat sostenible a la feina, recollida de residus elèctrics i ferralla, missatgeria de proximitat i d’inserció social, energia sostenible, usuaris del vehicle elèctric, compartir places d’aparcament i seguretat dels vianants. Finalment es va obrir un torn de paraules en el qual es van debatre temes com l’impacte de les noves tendències de consum i comerç en línia, l’electrificació de vehicles, la reorganització d’espais, com ara aparcaments privats, per les activitats logístiques urbanes, etc.
L’última experiència presentada va ser a càrrec de Carolyn Daher, coordinadora de la iniciativa de Planificació Urbana, Medi Ambient i Salut de l’Institut de Salut Global de Barcelona, ISGlobal. Daher va destacar la necessitat de promoure estils de vida i entorns més saludables, per tal de viure amb més benestar en front a la situació de les ciutats: “Hem d’incorporar el moviment en el nostre dia a dia. La mobilitat sostenible és clau en aquest aspecte i per aquest nou paradigma. S’ha d’adaptar l’entorn de la ciutat per potenciar que les persones siguin més actives.”
Per acabar la jornada, diverses entitats de la xarxa van compartir les seves experiències de mobilitat d’índoles ben diferents: transport comunitari, mobilitat sostenible a la feina, recollida de residus elèctrics i ferralla, missatgeria de proximitat i d’inserció social, energia sostenible, usuaris del vehicle elèctric, compartir places d’aparcament i seguretat dels vianants. Finalment es va obrir un torn de paraules en el qual es van debatre temes com l’impacte de les noves tendències de consum i comerç en línia, l’electrificació de vehicles, la reorganització d’espais, com ara aparcaments privats, per les activitats logístiques urbanes, etc.
Per últim anunciar-vos que des de la Secretaria Barcelona+Sostenible s'està organitzant una visita per divendres 3 de maig a la cabina de control atmosfèric d'Horta. Us anunciarem tots els detalls i obrirem inscripcions properament.
No hay comentarios:
Publicar un comentario