“Al centre formem la ciutadania del futur. Si ara tenen molt clar la importància de la sostenibilitat, quan surtin al mercat laboral seran persones més crítiques i conscienciades”. Lluís Sala, professor de l’Escola Sant Ramon Nonat i vicepresident del Consell Ciutadà per la Sostenibilitat.
Quin paper juga la sostenibilitat al teu centre?
Quin paper juga la sostenibilitat al teu centre?
A més d’haver esdevingut un dels eixos principals de l’escola, també l’ha transformat. Des que hem pres els criteris de sostenibilitat com a guia, som una escola més participativa i tenim en compte nous indicadors.
Quins projectes teniu actualment relacionats amb la sostenibilitat?
Quins projectes teniu actualment relacionats amb la sostenibilitat?
Formem part de diverses microxarxes d’Escoles+Sostenibles, com el Pla de Prevenció de Residus, Ens ho mengem tot, Embolcalls + Sostenibles i l’Sssplau. A més, hem participat a la Marató de l’Estalvi Energètic i estem fent un projecte per redissenyar els patis de l’escola. A banda, estem creant el projecte “Expedient 25”, que consisteix en aconseguir que una bona pràctica fàcil de reproduir sigui incorporada pel màxim de ciutadania possible. Volem que comenci des de l’escola i que després es pugui implementar a d’altres escoles i finalment a tot el territori.
Creus que els infants i el jovent tenen més interès sobre l’entorn i el medi ambient ara?
Creus que els infants i el jovent tenen més interès sobre l’entorn i el medi ambient ara?
Crec que sí, a l’escola veiem que l'ensenyament que oferim l'assimilen i que a casa ho desaprenen una mica perquè conviuen amb hàbits no sempre sostenibles. De vegades es fa un procés d’aprenentatge a l’escola i desaprenenatge a casa, cal involucrar les famílies perquè tot vagi en la mateixa direcció.
De quina manera apliqueu al vostre centre les noves tendències educatives per treballar la sostenibilitat?
De quina manera apliqueu al vostre centre les noves tendències educatives per treballar la sostenibilitat?
Incorporem la sostenibilitat a diverses àrees i també la treballem de forma independent. Les noves tendències ens ofereixen més marge per introduir la sostenibilitat al currículum educatiu. Per exemple, l’ensenyament per projectes, els projectes de recerca, els treballs entre diferents edats.
Què creus que pot aportar a la societat un projecte educatiu que fomenti la cultura de la sostenibilitat?
Què creus que pot aportar a la societat un projecte educatiu que fomenti la cultura de la sostenibilitat?
El que fem al centre és formar la ciutadania del futur. Si ara tenen molt clara la importància de la sostenibilitat, quan surtin al mercat laboral seran persones més crítiques i més conscienciades. És decisiu tenir un criteri propi a l’hora de prendre decisions. Per una banda, com que els joves no tenen els sostres que ens auto-imposem els adults, és més agraït treballar amb ells. Pel que fa a les generacions més grans, és més difícil promoure canvis, cal fomentar els espais de participació on puguin conversar diverses generacions i agafar el millor de cadascuna.
El teu centre organitza projectes de col·laboració amb altres entitats de la xarxa?
El teu centre organitza projectes de col·laboració amb altres entitats de la xarxa?
Sí, fem projectes amb casals d’avis, comerços de la zona. També estem en xarxa amb altres centres educatius de la xarxa B+S i d’altres que no ho són. Això ens permet donar-nos a conèixer i aprendre de l’experiència. Perquè un projecti sigui transformador cal molta gent, sumar sempre és un encert.
Quins valors voleu transmetre al vostre alumnat a través de la sostenibilitat?
Quins valors voleu transmetre al vostre alumnat a través de la sostenibilitat?
A més de la mitigació del canvi climàtic i l’adopció de bones pràctiques, dues de les nostres màximes són la participació i l’esperit crític, és important tenir una opinió formada sobre tot el que passa al teu voltant.
No hay comentarios:
Publicar un comentario