El Servei de Documentació d’Educació Ambiental disposa d’una nova maleta didàctica en préstec, “La
Caixa del Temps”, que conté materials per tractar el canvi climàtic a
través de l’estudi de la fenologia de la flora i la fauna,
específicament plantes i ocells.
L’objectiu d'aquest recurs és capacitar els alumnes perquè aportin dades sobre la migració de les aus a través de plataformes i xarxes socials com springalive o aves y clima a la comunitat científica i aquesta pugui analitzar i evidenciar com està afectant aquest canvi climàtic a la flora i la fauna. Va adreçada a centres educatius de primària, concretament per a cicle superior.
Ha estat elaborada per la cooperativa Nusos. Activitats científiques i culturals, SCCL -especialitzada en divulgació científica i educació per a la sostenibilitat- i SEO/BirdLife (Sociedad Española de Ornitología).
A més, en motiu de l'Any Internacional de l'Energia Sostenible per a tots, l'SDEA us recomana alguns materials, tant de lectura com audiovisuals:
- ¿Quién mató al coche eléctrico? [Enregistrament vídeo]. Madrid: Sony Pictures Home Entertainment, c2009. 1 disc òptic [DVD]: 89 min.
- García Ortega, J. L.; Cantero, A. Energía 3.0 [en línia]: un sistema energético basado en inteligencia, eficiencia y renovables 100%. Barcelona: Greenpeace, 2011. 205 p. Disponible a: http://www.revolucionenergetica.es/e30-resumen-completo.pdf.
- Hock, P. Our Earth: clean energy. New York: Children's Press, 2009. 24 p.
- Jarauta, L. Les energies renovables. Barcelona: UOC, 2010. 99 p.
-
La maleta de l'energia [Objecte]. Barcelona: Societat Catalana
d'Educació Ambiental, 2009. 97 fitxes, 129 objectes, 23 vol. ; en 3
contenidors.
- Leitat Technological Center. Informe sectorial [en línia]: Energies renovables. Barcelona : Ajuntament de Barcelona, Barcelona Activa, 2010. 18 p. Disponible a: http://cbab.bcn.cat/uhtbin/cgisirsi/x/0/0/57/520/9113?user_id=CATALA.
|
|
Publicat el 30/10/2012 |
17 de noviembre de 2012
LA CAIXA DEL TEMPS, NOU RECURS DE L'SDEA
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario