auditoria per a millorar la sostenibilitat de l'IES Les Corts
Butlletí:
La generació de residus i el consum d’aigua i energia són alguns dels punts febles que l’alumnat de 4t d’ESO va detectar en fer la diagnosi del centre. Mitjançant una eco-auditoria, es van plantejar accions de millora que ajudaran a fer un centre més sostenible.
Reciclatge i sostenibilitat son les temàtiques que van escollir l’alumnat de l’IES Les Corts per a realitzar el treball de recerca. El primer trimestre el van dedicar a fer una eco-auditoria del centre per a detectar els problemes de l’institut en termes de sostenibilitat i pensar com solucionar-los. En grups de 4 a 5 alumnes van desenvolupar una diagnosi d'alguns aspectes com són el consum d’aigua i energia, la mobilitat i els residus. Després de la diagnosi, l’alumnat va fer propostes per a abaratir costos, millorar l’eficiència i ser més sostenibles: instal·lació de LEDs, canviar la comercialitzadora energètica i identificar en quins llocs del centre la mobilitat no era l’adequada.
Reciclatge i sostenibilitat son les temàtiques que van escollir l’alumnat de l’IES Les Corts per a realitzar el treball de recerca. El primer trimestre el van dedicar a fer una eco-auditoria del centre per a detectar els problemes de l’institut en termes de sostenibilitat i pensar com solucionar-los. En grups de 4 a 5 alumnes van desenvolupar una diagnosi d'alguns aspectes com són el consum d’aigua i energia, la mobilitat i els residus. Després de la diagnosi, l’alumnat va fer propostes per a abaratir costos, millorar l’eficiència i ser més sostenibles: instal·lació de LEDs, canviar la comercialitzadora energètica i identificar en quins llocs del centre la mobilitat no era l’adequada.
El treball el va assessorar l’educadora ambiental del programa d'activitats d’educació ambiental “Com funciona Barcelona?” (CFB) de l’Ajuntament de Barcelona. L’alumnat va presentar els seus treballs oralment en una sessió pública. Tant l’educadora ambiental del CFB com una tècnica d’Escoles + Sostenibles van assistir-hi i ambdues van poder fer preguntes per tal d’aclarir alguns punts de la diagnosi i les propostes de sostenibilitat i avançar cada cop més cap a un model de centre més sostenible.
Durant el segon trimestre el mateix grup d’alumnat va passar a organitzar un pla d’acció per a la sostenibilitat del centre. Un cop identificats els punts febles de l’institut, volien conscienciar la resta d’alumnat i les famílies per a treballar conjuntament amb el professorat per millorar l’entorn del centre. En grups de tres, es van dissenyar una sèrie d’activitats i missatges de conscienciació que es volien dur a terme a final de curs. A causa de les circumstàncies actuals, això no serà possible però la idea era que cada grup desenvolupés una activitat diferent: el primer, un dia d’eco-sostenibilitat que consistiria en jocs i gimcanes sobre els residus que es generen de manera diària i el reciclatge. L'alumnat aprendria, tot divertint-se, quants residus es generen en un sol dia i la importància de separar-los per posteriorment ser reciclats El segon grup, premiaria la classe més sostenible, per tal d’incentivar-los a començar a implantar aquesta rutina a les seves vides i aconseguir que les altres classes també ho facin. Finalment, el tercer grup s’encarregaria d’enviar una carta a les famílies sobre el que es faria a les aules i s’adjuntaria un vídeo per a comunicar el missatge que es vol transmetre a les famílies.
L’objectiu d’aquestes accions era aconseguir que tota la comunitat educativa poses el seu gra de sorra cap a una major conscienciació ambiental i de la importància de la protecció de l’entorn.
No hay comentarios:
Publicar un comentario