25 de septiembre de 2017

Barcelona es mou sense fums

22 de setembre finalitza la Setmana de la Mobilitat Sostenible amb el Dia Sense Cotxes, que recollirà diverses activitats durant tot el dia. Aprofitem aquesta efemèride per fer un recull d’alguns temes d’actualitat sobre mobilitat i qualitat de l’aire.

En aquesta notícia hem volgut recollir algunes notícies i esdeveniments per estar ben al dia sobre la mobilitat i la qualitat de l’aire de la ciutat de Barcelona. A continuació, ressaltem algunes de les activitats del final de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura i del Dia Sense Cotxes i farem un repàs sobre l’actualitat de la temàtica.
 LA QUALITAT DE L’AIRE A LA CIUTAT
Barcelona té una densitat de vehicles més alta que Madrid o Londres
A la ciutat de Barcelona hi ha gairebé 6.000 cotxes per km2. Això significa el doble que Madrid ciutat (3.000 cotxes per km2) i més del triple que Londres, que té 2.000 cotxes per km2. La contaminació de l’aire és un dels principals problemes de salut pública de la Unió Europea, on causa 300.000 morts prematures cada any. Una reducció dels nivells de contaminació a la conurbació de Barcelona fins als llindars recomanats per l’Organització Mundial de la Salut (OMS) evitaria cada any 659 morts a la ciutat i incrementaria en 52 dies l’esperança de vida de la ciutadania.

Implementació de la Zona de baixes emissions 
La zona de baixes emissions de Barcelona es posarà en marxa a partir de l’1 de desembre en cas d’episodis de contaminació ambiental. És una àrea de més de 95 km2 que inclou Barcelona i els municipis circumdants a les rondes on es preveu restringir progressivament la circulació de vehicles més contaminants. L’objectiu d’aquesta zona de baixes emissions es protegir les persones i el medi de l’aire contaminats procedent dels vehicles motoritzats. En anys posteriors les restriccions s’aniran ampliant progressivament fins a ser permanents a partir del 2020.

IMPULS A LA BICICLETA
L’Ajuntament de Barcelona té per objectiu arribar als 308 quilòmetres de carril bici a finals de mandat, fet que suposa un increment del 165% respecte el punt de partida de la Mesura de l’estratègia de la bicicleta al 2015 (116 quilòmetres). D’aquesta manera el 95% de la població de la ciutat disposarà de, com a mínim, un carril bici a 300 metres de distància del seu domicili.

Un nou estudi d'ISGlobal indica que l’ús de la bicicleta per la ciutat disminueix l’estrès.
Les persones que es desplacen amb bicicleta per anar a treballar o a estudiar tenen menys risc de patir estrès que les que es mouen amb un altre mitjà de transport, segons un nou estudi de l'Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal), centre impulsat per l'Obra Social "la Caixa".
La recerca, publicada a la revista BMJ Open, destaca que les persones que es desplacen amb bicicleta a la feina o al centre d'estudis com a mínim un cop per setmana tenen un20% menys de risc de patir estrès que les que no pedalegen mai. En concret, les persones que van en bicicleta quatre dies a la setmana redueixen el risc d'estrès fins al 52%, en comparació amb les que no pedalegen mai.



No hay comentarios: