26 de febrero de 2019

Entrevista: Ana Villagordo

“Perquè les coses passin, cal crear històries i difondre missatges. La sostenibilitat ho abraça tot.” Ana Villagordo, freelance i comunicadora ambiental.
 
A què es dedica la teva entitat?
Sóc freelance i la meva entitat es diu com jo mateixa “Ana Villagordo”. Tot i ser autònoma sempre treballo en col·laboració amb altra gent. Em dedico a la comunicació ambiental i a l’estratègia, que anomeno creativa, ja que aplico la creativitat a tot allò que faig. Amb aquesta estratègia el que vull és donar suport a entitats, administracions i persones a trobar els seus objectius de sostenibilitat. Aplico la sostenibilitat al disseny de producte i de servei.
Em defineixo com una dona d’acció, m’agrada que les coses acabin passant i connectar a les persones que poden sumar conjuntament.

Quines activitats realitzes relacionades amb la sostenibilitat?
Sóc professora en l'àmbit de la sostenibilitat als graus de disseny d’Elisava i la UOC. La idea és plantar la llavor de la sostenibilitat en els futurs dissenyadors i dissenyadores. A més, també tracto temes com l'ètica i la sostenibilitat al disseny. Pel que fa a la comunicació, treballo en la divulgació de continguts estratègics sobre sostenibilitat perquè arribin a tothom i siguin digeribles. No ens podem permetre que la gestió ambiental esdevingui avorrida. L'hem de fer propera, divertida i engrescadora.
 
Has treballat en col·laboració amb altres entitats de Barcelona+Sostenible?
És el primer cop que vinc al Fem Xarxing i mai he fet servir la xarxa per trobar sinèrgies. He treballat i treballaré amb molta gent de la xarxa, però fins ara no havia identificat l’oportunitat de la xarxa B+S per trobar col·laboracions.
 
Per què formes part de la xarxa?
Considero que amb la meva activitat professional, a partir de la qual intento aconseguir la utopia d’un estil de vida sostenible, era necessari estar en contacte amb altres professionals que tinguessin horitzons similars. Actualment estic intentant reservar una part del meu temps per a impulsar projectes propis, en col·laboració d’altres professionals. Conèixer en aquest Fem Xarxing a altres persones que treballen en l’àmbit de la sostenibilitat em resultarà molt profitós.
 
Quina consideres que és la situació actual de la comunicació ambiental?
De forma explícita no se li dona importància a la comunicació ambiental, tot i que implícitament la tingui i molt. Però penso que més que reivindicar el paper de la comunicació, s'ha de comunicar i punt: perquè les coses passin, cal crear històries i difondre missatges. Per fer-ho cal tenir una visió transversal, i tenim la sort que la sostenibilitat ho abraça tot. A la relació entre les persones és on es troba la complexitat de la humanitat.
 
Què és el que més et fa sentir orgullosa de la teva feina?
Fer una feina que té un sentit és clau, és el que et fa llevar cada dia. Les persones que ens dediquem a la sostenibilitat, ens hi dediquem les 24 hores perquè forma part de la nostra identitat.
 
Què t’emportaries a una illa deserta?
Els meus fills i la meva parella, i un filtrador d'aigua per poder beure (no puc evitar ser pragmàtica).

No hay comentarios: