29 de enero de 2013

La participació de l’alumnat de secundària

Durant el curs 2011-2012 nou centres de l’Agenda 21 Escolar de Barcelona van participar en el procés CONFINT – Tinguem Cura del Planeta, promovent la participació de l’alumnat de secundària per escollir accions per transformar el centre educatiu.

Aquest curs, i després de la segona sessió sobre comissions coordinadores en la que vam aprofitar per conèixer estratègies per motivar tant a l’alumnat de primària i secundària com a la resta de comunitat educativa, alguns centres van conèixer el procés Tinguem Cura del Planeta, els recursos que s’ofereixen, el cronograma previst...

Els centres que enguany voleu participar al procés Tinguem Cura del Planeta disposeu de la guia metodològica amb dinàmiques per acompanyar el procés de tres anys en el que esteu immersos i un vídeo resum del procés que pretén ser un suport per explicar aquesta proposta.

Aquest procés és internacional i, per tant, estan previstes trobades d’intercanvi entre joves a escala catalana, estatal, europea i internacional. Aquestes conferències són un punt rellevant de motivació per a l’alumnat i de millora de la qualitat de les propostes. A inicis de maig de 2013 està prevista la realització d’una conferència catalana per intercanviar les accions transformadores que els centres de Catalunya que participen al projecte estan fent i escollir els representants que participaran a la trobada estatal que es realitzarà al cap de poques setmanes a Galícia. Finalment, durant l’acte de cloenda de l’Agenda 21 Escolar (juny 2013) els centres es tornaran a trobar per avaluar els canvis que ha realitzat el centre.

Per tots els centres que aquest curs voleu promoure la participació de l’alumnat de secundària us animem a participar d’aquest projecte. Per tal d’inscriure-us cal que empleneu el formulari on-line. Per conèixer més informació d’aquesta proposta us suggerim l’apartat del web referent a aquest projecte o posar-vos en contacte amb nosaltres a agenda21escolar@bcn.cat.


 28/01/2013

No hay comentarios: