19 de febrero de 2017

Carbon Clear

“M’agradaria que a les grans empreses d’aquest país els importés de veritat ser més sostenibles”. Cristina Raventós, de Carbon Clear.


A què es dedica la teva organització?
Som una consultoria de canvi climàtic, sostenibilitat i responsabilitat social corporativa que ajudem a empreses privades i públiques a millorar les estratègies de sostenibilitat i a implantar accions concretes per reduir el seu impacte.
 
Per què ha d’existir una organització com la teva (a Barcelona)? Quina és la seva aportació?
Els canvis que s’estan produint al món, el que està passant amb el canvi climàtic, la COP21 i totes aquestes cimeres posen de manifest la necessitat d’un desenvolupament sostenible de les empreses. Aquestes han de créixer de manera sostenible a curt i a llarg termini.
Cada cop són més les empreses s’involucren en la sostenibilitat. Nosaltres tenim la seu al mercat anglosaxó i a Barcelona n’hem obert una de nova. A Espanya cada cop més les empreses estan interessades a prendre’s de debò els criteris de sostenibilitat. Ser sostenibles no és només un concepte sinó que també permet obtenir beneficis, ser més eficients i tenir un impacte positiu sobre la societat.
 
De què us serveix  formar part de la Xarxa B+S?
L’any passat va ser el primer any que vam anar al Fem Xarxing i ens agrada molt com s’ha organitzat. A nosaltres ens permet donar-nos visibilitat i estar al dia de tot el que passa a Barcelona.
 
Quin seria l’eslògan/notícia que t’agradaria sentir en el futur en clau de sostenibilitat?
M’agradaria sentir que a les grans empreses d’aquest país els importa de veritat ser més sostenibles. Que les accions que duen a terme siguin reals i no de greenwashing.
 
Si tornessis a néixer/començar, a què et dedicaries?
Em dedicaria al mateix. Sóc enginyera industrial de formació però de seguida vaig adonar-me que el Medi Ambient era el que m’agradava. Estic molt involucrada en seguir els criteris de sostenibilitat tant en la vida professional com personal.
 
Digues 3 objectes que t’emportaries a un planeta per descobrir?
M’emportaria una càmera de fotos per tenir diferents perspectives i proves de que he estat allà, aigua i una llanterna.



No hay comentarios: