21 de octubre de 2013

Materials didàctics sobre el tema del Consum


ALBAREDA, L., et al.
Guía educativa para el consumo crítico: materiales para una acción educativa sur-norte : efectos sociales y ambientales del consumo.
Barcelona: Sodepaz/Sodepau, etc., c1998. 396 p. ESO i Batxillerat.

ALSINA, C.; FORTUNY, J. M.
La matemàtica del consumidor: taller d’educació del consumidor. 2a ed.
Barcelona: Institut Català del Consum, 2001. 1 carpeta
. A partir de 12 anys i formació d’adults. Els autors citen un lema que volem exposar tal i com hi figura: “Només amb matemàtiques no es pot ser un bon consumidor. Però sense matemàtiques tampoc”.
Cafè, cafè.
Barcelona: Intermón Oxfam, 2002. 1 carpeta.
Primària i ESO. Guies didàctiques i activitats disponibles en format imprès i a l’apartat ‘A l’Aula’ de la web d’Intermón Oxfam www.intermonoxfam.org.

El comerç a Barcelona [cd-rom].
Barcelona: l’Ajuntament, 2006. 1 cd-rom.
Primària i primer cicle d’ESO. Per conèixer el model i la realitat comercial de Barcelona i poder elaborar criteris per consumir de forma responsable. A partir de desembre de 2006 estarà disponible a les web: www.bcn.cat/comerc i www.bcn.cat/educacio. 


FRANQUESA, T. (dir.)
Hàbitat: guia d’activitats per a l’educació ambiental. Barcelona: Ajuntament de Barcelona. Institut d’Educació, 1999. 360 p.
Infants des de 4 anys, joves i adults. Guia pràctica amb 50 activitats de caire lúdic per a l’àmbit educatiu formal i no formal. Les activitats centrades o relacionades amb el consum són la núm. 19 ‘Prêt-à- porter’, la núm. 28 ‘Un creuer pel Mediterrani’ i la núm. 44 ‘Els rodamóns’.

Jocs olímpics: citius, altius, fortius [en línia].
Barcelona: Intermón Oxfam [Consulta: 9 octubre 2006]. Disponible a: . Material que permet descobrir què hi ha darrera del negoci de l’esport, analitzant especialment la situació laboral de milions de persones que treballen en condicions precàries en el mercat del tèxtil.

La teva roba i els països del Sud.
[Barcelona]: Setem, 1999. 3 vol.
ESO i batxillerat. Unitats didàctiques de la Campanya Roba Neta que tracten quatre temes: el consum, la publicitat, l’explotació laboral al Sud i el comerç just.

L’educació per al consum a l’escola. 2a ed. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Dep. d’Ensenyament, 1987. 179 p.
A partir de primària.

Per un comerç amb justícia.
Barcelona: Intermón, 2003. 1 maleta.
Hi ha una maleta per a primària i una altra per a ESO. Per conèixer i tractar la realitat de les actuals regles del comerç internacional i buscar alternatives.

PUJOL, R. M., et al.
L’educació del consumidor: el paper.
Barcelona: Associació de Mestres Rosa Sensat, 1995. 103 p. (Dossiers Rosa Sensat; 53).
Educació infantil. Proposta didàctica que facilita criteris bàsics per l’educació del consumidor basant-se en el tema del paper.

PUJOL, R. M., et al.
L’educació del consumidor: els aliments.
Barcelona: Associació de Mestres Rosa Sensat, 1994. 100 p. (Dossiers Rosa Sensat; 49).
Educació infantil. Proposta didàctica que facilita criteris bàsics per l’educació del consumidor basant-se en el tema dels aliments.

¿Qué nos comemos?
[Madrid]: Animación y Promoción del Medio, 1993. 99 p. Primer cicle d’ESO. Dins el programa educatiu Cuenta con tu Planeta, proposa una reflexió sobre els nostres hàbits de consum i la repercussió que tenen sobre el medi ambient i la salut.
SALLARÉS, A.
Neteja la roba d’injustícies: proposta didàctica per a l’educació en el lleure.
[Barcelona]: Setem, [2001?]. [40] p.
Joves de 12 a 17 anys. Recull sintètic de jocs i activitats lúdiques que tracten quatre temes: el consum, la publicitat, l’explotació laboral al Sud i el comerç just


genda 21 Escolar 

No hay comentarios: