23 de febrero de 2014

L’evolució del pati de l’Escola La Pau

La instal·lació d’un jardí vertical, la construcció de bancs, una caseta de fusta i el lliurament d’un premi són les darreres novetats a l’Escola La Pau.



El passat divendres 14 de febrer, l’Escola La Pau va rebre el Premi Participa a l’Escola de la Generalitat de Catalunya amb el projecte Fem Comunitat transformant el pati de l’escola. Amb aquest premi, el Programa d’Innovació i Qualitat Democràtica vol reconèixer la tasca de les escoles i l’alumnat de treball per un projecte comú d’escola, creant espais i dinàmiques de participació, implicant a tota la comunitat educativa en l’activitat dels centres, imaginant fórmules noves per animar als alumnes a fer seva l’escola. En resum, construint una escola participativa i transmissora de valors.
  
20140219 05W.LaPau 2Des de l’any 2011 Raons Públiques acompanya l’Escola La Pau en aquest procés, realitzant diferents activitats que tenen com a objectiu millorar l’habitabilitat del centre educatiu a través de la participació i implicació de la comunitat.

A l’acte, a més a més de l’Escola La Pau, hi van assistir representats de 4 centres que van rebre una menció especial: l’Institut Carles Vallbona de Granollers pel projecte «Joves voluntaris participen a l’institut», l’Escola de Rasquera pel projecte «Escola emprenedora»; l’Escola Camins de Banyoles pel projecte «L’escola sense nom» i el Col·legi Santa Maria de Blanes pel projecte «Eleccions al Parlament de Catalunya».
  
En el torn de recepció del premi per part de l’escola, un representant de l’alumnat va donar les gràcies als col•laboradors incondicionals i als que anaven per primera vegada a l’escola. També van aprofitar per reivindicar que altres escoles d’altres barris tenen millors instal•lacions però que amb el projecte del pati s’han adonat que junts poden aconseguir canviar la realitat. Van deixar constància que d’il·lusió els en sobra i que són aquí amb ganes de treballar plegats.

20140219 05W.LaPau 3L’escola espera que aquest premi només sigui l’inici d’una etapa en la qual es puguin seguir materialitzant cada una de les propostes de millora de l’escola, com per exemple, un nou menjador, una font en condicions òptimes, un terra del pati que no sigui perillós, una plaça a l’entrada de l’escola, la construcció de jocs i cada una de les necessitats exposades al diagnòstic del projecte. Tal com ells diuen: «seguim endavant per aconseguir un centre educatiu real, transformant el somni en realitat».

Per una altra banda, la setmana anterior, gràcies a l’Ajuntament de Barcelona i l’Agenda 21 Escolar, a l’escola es va instal·lar un jardí vertical per millorar el pati i oferir més possibilitats pedagògiques.




20140219 05W.LaPau 1

No hay comentarios: