25 de noviembre de 2012

Nosaltres també contribuïm a l’A21 local!

El dia 6 de novembre, la Clara Rebollo, la Mª Antonia Sordé i jo, Aina Bosch, ens vam traslladar fins al Palau Robert de Barcelona per fer una entrevista amb la comissió de l'Agenda 21. Aquest projecte tracta sobretot de la reutilització i l'ajuda al medi ambient a través de les escoles i instituts. Vaig estar molt contenta que m'haguessin demanat que hi anés, ja que hi he participat diverses vegades i hi estic molt a gust.

Durant l'entrevista, vàrem parlar de l'aportació del nostre institut vers el medi ambient. Nosaltres ens dediquem sobretot al paper, tant en reciclatge de fulls com la reutilització de llibres des de fa uns quinze anys. Vam parlar sobre nous projectes que teníem en ment, i com els voldríem confeccionar. Vaig comentar el Lip-dub que, van sortir en el programa Info-K de TV3, vam poder fer, que tracta sobre l'orgànica. També vam comentar els nostres hàbits familiars per l'ajuda del nostre planeta: reciclar tot el que es pugui, llençar totes les deixalles al seu contenidor, demanar als pares que, en comptes que ens embolcallin l'entrepà amb paper d'alumini, que ho fessin amb plàstics dissenyats específicament per a aquest ús, etc.

Ens van fer unes quantes preguntes sobre el que creiem nosaltres que estava pitjor a la nostra ciutat i jo vaig queixar-me dels xiclets que la gent llença al terra en comptes de la paperera més propera; o els cigarrets, que passa el mateix.
Estic molt contenta de poder participar a la xarxa d'A21, perquè em permet tant ajudar a altres escoles en les seves aportacions a aquest projecte, com que altres em puguin donar la seva opinió i donar-me consells.

El meu desig pel nou compromís seria aconseguir que totes les escoles i instituts poguessin ser escoles verdes, que tothom es pogués assabentar del que passa al medi ambient, que s'acabés l'ús excessiu de materials com el paper o l'alumini i que entre tots acabéssim amb la tala abusiva d'arbres.

Aina Bosch. Institut Narcís Monturiol - Montbau


 21/11/2012

No hay comentarios: