9 de marzo de 2013

Com organitzem la recollida selectiva al nostre centre?


A finals del curs passat un grup d’alumnes de 1r d’ESO de l’Institut Joan Coromines de Barcelona i unes quantes professores decidírem posar en marxa en el nostre centre un projecte d’Educació per a la sostenibilitat amb el suport de l’Agenda 21 Escolar.
Un dels objectius d’aquest projecte és fomentar entre l'alumnat el costum de separar els diferents tipus de residus al pati i, en un futur proper, a les seves llars.
A les aules reduïm l’ús de paper amb papereres per reutilitzar-lo. Aquestes papereres també les podem trobar als espais comuns com el vestíbul, la consergeria, la sala de
professors o el pati. En aquest últim espai, a més a més, tenim contenidors per a la recollida selectiva d’envasos, matèria orgànica i material de rebuig.
Durant el primer trimestre d’aquest curs la recollida selectiva l’han realitzat els alumnes de 2n d’ESO de la Comissió Agenda 21, que van promoure la implicació i la participació de tota la comunitat educativa en el projecte.
Una manera de conscienciar els alumnes va ser informar directament als seus companys i penjar cartells informatius sobre el bon ús de les papereres.
Ara, al 2n trimestre, un grup-classe és el responsable setmanalment de comprovar que els residus s’han separat de forma adequada i de calcular-ne el seu volum. Ho fem de forma rotativa entre tots els grups d’ESO i els alumnes de l’aula d’acollida. Cada setmana el grup responsable baixa al pati acompanyat pel professor a l’hora de lectura.
D’altra banda el batxillerat ja té dues delegades mediambientals encarregades de fer la recollida de paper i envasos a les seves aules. Quan tenen una bossa plena de paper o envasos ho anoten al full de control que hi ha a consergeria, així obtenim dades de la quantitat de residus que llencem als contenidors ubicats davant del centre.
Després d’un llarg procés d’aprenentatge esperem que l’alumnat separi els residus de forma responsable a la paperera adequada.

Ara gaudim d’un pati més net. 

No hay comentarios: